جمعه

خیلی خوشحالیم که دوستان بزرگوار که در بورس ایران فعال هستند از وطالب و نقدهای ارائه شده در خصوص فروش اندیکاتورها و ابزارهای بورسی که توسط چندتا سایت در کشور بفروش میرسند استقبال کردند و با پیام های گرمشون باعث دلگرمی ما شدند در صدد آن بر آمدیم که به بررسی اندیکاتور آی تی ام به عنوان اندیکاتورهای کاربردی بورس که تبلیغ می 
شود بپردازیم.

همونجوری که احتمالا با جستجو در اینترنت با سایت فروشنده این ابزار آشنا شده اید دارنده سایت بورس 124 دو اندیکاتور بسیار ساده که یکی از ابر کومو و دیگری از فلش های سیگنال دهی تشکیل شده است آن را با قیمت 110 هزار تومان برای فروش گذاشته و با راه انداختن کانال تلگرامی سهم هایی را با این اندیکاتورها به صورت روزانه معرفی می کند.



مطمئنم خودتان بعنوان فعال بازار بورس حتما میدانید که همین اندیکاتورها با قیمت 110 هزار تومان را سایت سیستم معاملاتی آرین 2 بصورت رایگان در کانال تلگرام خود برای دانلود و استفاده نامحدود قرار داده است و سئوال بسیار تعجب برانگیز اینست که چه کسانی می توانند این نوع ابزار را به این قیمت بخرند !

با نگاه ساده به این ابزار فقط می توانم بگویم که ترکیب این دو اندیکاتور قیاس مع الفارق است به این صورت که اندیکاتوری که با فلش سیگنال خرید یا فروش را صادر می کند در زیر قیمت قرار می گیرد و وقتی سیگنال خرید صادر می کند منظور آن افزایش قیمت فوری بعد از نمایش فلش آبی رنگ است و در سیگنال فروش آن هم بصورت برعکس می باشد و ابرکومو که آبی و قرمز رنگ است وقتی آبی می شود به این صورت عمل می کند که قیمت بالای ابر کومو قرار میگیرد و سیگنال خرید خواهد بود و اگر قرمز شد یعنی ابر بالای قیمت قررا گرفته است. ولی بصورت بسیار ناآگاهانه و یا بهتر بگویم ناشیانه معرفی کننده این اندیکاتورها این دو را با هم یکی میدانند بدین صورت که بعد از نمایش فلش های آبی یا قرمز باید بعدا به ابر توجه کرد که پس از تغییر رنگ باید وارد سهم شد!

همونجوری که در تصاویر گرفته شده و معرفی شده در سایت فروشنده مشاهده می کنید بعد از ظاهر شدن فلش آبی قیمت افزایش کمی داشته و پولبک زده و دیگر پیش بینی نداشته تا رنگ ابر آبی شده که زیر قیمت قرار گرفته است. شما براحتی می توانید علاوه بر دانلود رایگان این اندیکاتورها در اینترنت می توانید با فعال کردن اندیکاتور ایچیکومو در مفیدتریدر و تغییر رنگ ابر در تنظیمات همین کار را انجام دهید. البته اگر به خرید و فروش با این ابزارها قبول داشته باشید.



باید بدانید که صدها اندیکاتور بخاطر این بوجود آمده که افراد فکرهای مختلفی در تحلیل برای خرید و فروش سهم دارند. و این شمایید که تصمیم می گیرید پول خود را با چه نوع تحلیلی به ریسک بگذارید.

اگر شما از مفید تریدر استفاده می کنید میدانید که اندیکاتورها ، اکسپرت ها و اسکریبت های بسیار رایگانی توسط سایت رسمی ام کیو ال تهیه و بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و این ابزارها هم مثل نقدهای دیگر نوشته شده رایگان بوده و فقط افرادی با ویرایش سورس کد این ابزارها نام سایت خود را برای آن قرار داده اند و خود را بعنوان تهیه کننده ان معرفی می کنند که خودتان می توانید با جستجوی بسیار ساده در گوگل آنها را پیدا کرده دانلود نموده و استفاده کنید.

نکته مهمی که قابل ذکر است اینست که سایت های فروشنده اندیکاتور در ایران از عدم آگاهی من و شما در دانستن و بکارگیری استراتژی سوء استفاده کرده و با این اندیکاتورها و امثال آن را معرفی و بفروش می رسانند و ما نیز در آرزوی پیدا کردن روشی برای کسب سود از بورس به سراغ آن میرویم ولی پس از خریداری کاملا متوجه می شویم که هیچ نوع کاربردی نداشته و تنها پول خود را هدر داده ایم.

هیچ ابزار طلائی برای بورس ایران وجود ندارد و باید بدانیم که این ابزارها همگی برای بورس بین الملل با سابقه فعالیت سالهای متمادی نوشته شده و بکارگیری آنها در بورس ما شاید مدتی راهنما باشد ولی بطور قطع و یقین محکوم به شکست است.

هیچ وقت یادگیری علم تکنیکال و بنیادی بورس را نقض نمی کنم ولی بعد از 15 سال سابقه فعالیت مستمر در بورس به شما بعنوان خواننده این مطلب تاکید می کنم که هیچ راه و ابزار و اندیکاتور طلائی در بورس ایران برای پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت بطور قطعی وجود ندارد و فقط با ترکیب دانسته ها می توان موفق بود.

مثل گذشته تصمیم با خود شماست و پول پول خود شماست. امیدوارم آگاهانه با سایت های عرضه کننده اندیکاتورهای رایگانی که آن را با عدم آگاهی کاربران خود بفروش میرسانند برخورد کنید.

موفق باشید و اگر سئوالی دارید و یا می خواهید تجربیات خود را در استفاده از این ابزارها با دیگر بییندگان به اشتراک بگذارید اینجا مکان خوبی برای اینکار است.

حتما به نظرات شما پاسخ خواهیم داد.
با کمی اصلاحات در زندگی می توانیم کیفیت آن را بهتر کنیم.



15 نظرات

این دیگه واقعا نوبره!
چرت و پرته فقط...........البته عذرخواهی می کنم از اینکه خیلی با صراحت گفتم.
باز هم سپیدار و آرین سگش شرف داره به این مزخرف!

Reply

سلام
تشکر از شما
واقعا کسی هست ندونه اون فلش آبی رنگ تو عکس با رنگ ابر متفاوته ؟
اون فلش آبی وقتی ظاهر شده سهم رشد کرده و اصلاح شده و دوباره رشد کرده.
حالا این دو تا چه ربطی به هم دارن نمی دونم.
ببین ملت چطوری پول در میارن
خخخخخخخ

Reply

خنده دار ترین انیدکاتورهای رایگانی که برای فروش به بی سوادها گذاشتن همینه.
از شما برای مطلب خوبتون تشکر می کنم

Reply

با سلام

از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید بسیار خرسندیم.

با تشکر

Reply

با سلام

هدف از نگارش این مطلب هم همین بود که اگر کسی در شلوغی معاملات یا گرفتاری های روزانه به این موضوع توجهی نکرده بود مطلع شود.

با تشکر از شما و نظرتون

Reply

با سلام

ما از شما بخاطر نظر گرم و پرمهرتون سپاسگذاریم.

امیدواریم سطح آگاهی خریداران سیستم های معاملاتی بورسی هرچند گوچک کمی بالاتر رود.

با تشکر

Reply

این دیگه واقعا خیلی نوبره.........
چی می فروشن به خلق الله ؟
یعنی یک نیست جلوی اینها رو بگیره ؟

Reply

سلام
گویا شما مدتی هست که دیگه به وبلاگ خودتون سر نمیزنید.
هر وفت اومدید آرادتریدر رو هم نقد منصفانه کنید.

Reply

سلام
از بابت تاخیر بوجود امده عذرخواهی می کنیم. بزودی وبلاگ با تحلیل های جدیدتر بروزرسانی خواهد شد.
از دنبال کردن شما تشکر می کنیم.

Reply

سلام
از ابراز نظر شما تشکر می کنم.
موفق باشید و پرسود

Reply

بسیار منطقی و صحیح عدم اگاهی باعث استفاد سود جویانه

Reply

این همه سیستم قوی و درست حسابی تو بازار هست اونوقت کی میره همچین چیزی رو بخره. واقعا اگه این مطلب شما رو بخونن باید برن خودشونو بکشن از بس بیسوادن

Reply

ممنونم بابت راهنمایی تون

Reply

من چند میلیارد با این اندیکاتور سود کردم. تا الان اشتباه نداشته. سیگنال 1000 درصدی ازش گرفتم

Reply

کدوم اندیکاتوری می تونست ریزش دستوری بورس و حرکات غیرقابل پیشبینی و فرمایشی حقوقیان و بازیگران بورس امسال کشور رو پیش بینی کنه! باید بسپاریم خدا برامون یک اندیکاتور بسازه!!!

Reply

سلام. شما با ارسال نظر خود باعث دلگرمی نویسنده و آگاه سازی دیگران در مورد مطلب خواهید شد. پس از نوشتن نظرات خود ما را بهره مند سازید. تشکر